صفحه نخست | انواع غذا | انواع شیرینی | انواع دسر | هنر پذیرایی و نکات آشپزی | Iranian Foods

۱۳۸۷ بهمن ۳, پنجشنبه

سخن رزا منتظمی

اولین چاپ کتاب هنر آشپزی در سال 1347 و با ششصد دستور غذایی آماده و منتشر گردید و در هر چاپ کوشش بسیار کرده ام که کتاب کامل تری تقدیم خوانندگان عزیز شود .
من از سال 1337 است که در تهران کلاس آشپزی و شیرینی پزی دارم هزاران نفر از بانوان و دوشیزگان در این کلاس به فن ظریف آشپزی و شیرینی پزی آشنا شده اند.
انگیزه ام از تهیه این کتاب با تجربه ای طولانی این بود که خانواده های عزیز هم وطنم حتی با تجربه کم بتوانند به تهیه غذای لذیذ و استفاده کامل از مواد اولیه که با قیمتی بسیار گران تهیه می شود موفق شوند و آرزومندم که به این نتیجه رسیده باشم و از بانو و دوشیزگان گرامی که از داخل و خارج کشور مرا مورد تشویق و محبت قرار می دهند تشکر قلبی دارم.
در این مجموعه سالیان دراز سابقه در کار ظریف و ذوقی و هنر آشپزی و شیرینی پزی و در چند سالی که به کار تدریس این فن اشتغال دارم همواره در این اندیشه بوده ام که برای هدایت و راهنمایی دوشیزگان جوان و بانوانی که طی سال های تحصیلی فراغتی برای آشپزی نداشته اند و امکان شرکت در کلاس های خصوصی را هم ندارند مجموعه ای گرد آورم که در آموزش وتمرین تهیه انواع غذا ها در حقیقت معلم و مربی آن ها باشد.
اقرار میکنم که به تحقق رساندن این آرزو و تدوین یک کتاب آشپزی جامع با دستورهای دقیق کار سهل و سریعی نبوده است و کتاب حاضر حاصل سال ها صرف وقت و حوصله و تجربه است.
من آرزومندم که کتاب هنر آشپزی در نقش یک معلم دقیق و مجرب ، شما را در تهیه انواع خوراک ایرانی و غذاهای مرسوم بین المللی و بعضی از خوراکهای خاص کشورهای مختلف به بهترین صورت راهنمایی کند و غذاهای خوشمزه و سالم که با این دستورها تهیه می کنند گوارا و نوش جان افراد خوانواده تان گردد.
آنچه اطمینان دارم این است که در سایه حوصله و دقت و پشتکار هر خانمی می تواند با استفاده از این کتاب هنر آشپزی را بیاموزد و در تهیه یک سفره رنگین و اشتها انگیز توفیق حاصل کند.
رزا منتظمی

۵ نظر:

ناشناس گفت...

خانم منتظمي عزيز درود بر شما!!
من نه دوشيزه و نه خانم هستم !!
من پسري هستم كه به آشپزي علاقه زيادي دارم و كتاب رزا، اولين كتابي بود كه از كتابخانه مادربزرگ يواشكي برميداشتم و مينشستم جاي درس خوندن آشپزي ميكردم.
ناگفته نماند كه هم اكنون مهندس هستم و اوقات فراغت براي دوستان هنرنمايي ميكنم.
از شما كه يادآور روزهاي كودكيم هستيد و زحمات شما در اين عرصه تشكر و قدرداني بسيار دارم و دست شما ميبوسم

بهنام-نهران- تير1388

ناشناس گفت...

سلام من مدتها بود دنبال چنین سایتی بودم اما از دیدن نام پرآوازه شماواقعا خوشحال شدم حالا اطمینان دارم هرچه از آشپزی لازم هست اینجاهست. موفق باشید
مهشید

ناشناس گفت...

خانم منتظمی عزیزم برای شما آرزوی سلامتی و طول عمر می کنم امیدوارم دستان هنرمندتان پر توان بماند من یکی از هزاران ایرانی هستم که با کتاب شما زندگی کرده و می کند

ناشناس گفت...

درگذشت خانم رزا منتظمی هنرمند بزرگ کشور مان را به همه دوستداران هنر وملت ایران وخانواده محترمشان تسلست میگویم . روحش شاد

ف ریاضتی گفت...

با سلام. اکنون به سایت دسترسی پیدا کردم. فقدان هنرمند عزیزمان بر همه تسلیت باد. نمیرد آنکه زنده شد به عشق. انشاالله در مسیر اصلی و بعدی به راحتی با خالق خود امتزاج پیدا کنند. انا لله و انا الیه الراجعون. هر گاه کتابش را بگشایم یا یادی از روزهایی که در سیما تعلیم میدادن به یادم آید برایشان طلب خیر میکنیم.